Tento blog je o tom, jak si doma vyrábím mýdla a svou vlastní báječnou přírodní kosmetiku

neděle 25. ledna 2015

TĚSTO NA ZUBY S CITRONEM A SKOŘICÍ

NEVYPADÁ TO SICE JAKO PRÁŠEK, 
JE TO SPÍŠ MALÝ VOŇAVÝ HRÁŠEK...
ROZKOUSEJ V PUSE TU KULIČKU
A VYČISTI SI S NÍ SVOU TLAMIČKU

No a teď vážně.....znáte tabletky na zuby od LUSH ?
Já jsem o nich neměla ani tušení, až do doby, kdy jsem byla požádána, zda bych se nepokusila.....no zkrátka, jsou prý dobré, ale drahé a co je "natur", to by se mělo dát vyrobit i samodomo.
A tak jsem se dala do pokusů. Tabletky se mi sice vyrobit nepodařilo, pokud to bylo suché, tak se to rozpadalo...a když už to drželo pohromadě, tak se to zase lepilo k sobě.
Nicméně, přesto, že to nakonec skončilo namačkané v kelímku a vůbec to jako tablety nevypadá, je to opravdu moc příjemné na chuť, osvěžující a hlavně......
VÝBORNĚ TO ČISTÍ!!!




určitě dobrá alternativa na cesty, dovolenou, apod.
u nás doma teď budeme testovat cca 14 dní, protože při těch "ždibcích", co si budeme odlupovat z kelímku, by nám měla asi tak dlouho vydržet. Umím si představit, že bychom ji vyměnili za zubní pastu, protože test po prvním čištění dopadl na výtečnou!

A jak si to těsto můžete doma udělat?


Do jedné misky si odvažte všechny suroviny (mořská sůl a citronová kůra by měly být pomlety na jemný prášek)....a matlejte a matlejte (samozřejmě čistýma rukama, nejlépe v rukavicích), až vám vznikne hutná těstovitá hmota (pokud to bude moc hutné, můžete přidat kapku, nebo dvě glycerinu), hotovou hmotu natlačte do 15 ml kelímku. Přesně tolik těsta budete z uvedného množství mít.
Podle potřeby pak odloupněte množství přibližně velikosti hrášku. Lupněte to do pusy, trochu rozkousejte a kartáčkem klasicky vyčistěte zoubky. 
Těsto je pěnivé, nasládlé, má příjemnou chuť po citronu a skořici.
Věřím, že budete překvapeni, stejně jako já, jak silné tohle čistidlo umí být.

Poznámka na konec:
jednou z variant tabletek je pepřová příchuť, pokud máte pepř tak rádi, že ho můžete i při čištění zoubků, pak vyměňte skořici právě za pepř (já jsem tu odvahu neměla).


Spolu s kamarádem Zoubkem vám přejeme zářivý úsměv

Blaženka

Doplňuji:
Náhoda tomu chtěla, kelímek s hmotou jsem špatně zavřela, ke hmotě se dostal vzduch a tak po několika dnech těsto vyschlo a......ZTVRDLO !!!!
A tím je jaksi problém s tabletkami vyřešen......pokud z uvedených surovin vypracujete hmotu, rozdělíte na cca 40 kousků, vytvarujete do podoby "tabletek" a necháte uschnout,.........pak už to bude skoro "LUSCHácké"

Žádné komentáře:

Okomentovat