Tento blog je o tom, jak si doma vyrábím mýdla a svou vlastní báječnou přírodní kosmetiku

sobota 24. ledna 2015

JAK JSEM SE DOSTALA K "VAŘENÍ MÝDLA"

Jen málokdo z vás se ještě nikdy nesetkal s kusem poctivého mýdla vyrobeného "studenou metodou"..........žádná roztopitelná glycerinová mýdlová hmota, litá do formiček, ale poctivé mýdlo vyrobené z olejů a louhu.


Jsou krásná, taková surová, naturální....čím víc jsou tvarově nedokonalá, tím jsou krásnější.....a voní úplně jinak, než ta kupovaná. A co je na nich to nejlepší, jsou pečující. Pokud si dáte práci s recepturou, bude o vás takové mýdlo pečovat, bude vás čistit a hýčkat. Nebudete muset používat žádné "mazadlo", protože dobré mýdlo vás nevysuší. Když ho vyrobíte z bylinných macerátů a dodáte mu esenciální oleje, pak vás bude i léčit.



Někdo a někde taková mýdla přeci musí vyrábět......tak jsem začala hledat informace....
měla jsem štěstí, hned na začátku svého pátrání jsem se dostala na stránky
Jejich autorka je pro mnohé dnes již legendou. Na blogu i v diskusi najdete o výrobě mýdla vše, co potřebujete k tomu, abyste se mohli sami pustit do výroby.


Popisovat samotný proces výroby by vydalo na dlouhý příspěvek, proto vám doporučuji se na tyto stránky podívat. Jejich prohlížení vám zabere hodně večerů a až je opustíte, budete mnohem, mnohem moudřejší.


.........a jak to dopadlo u mě?
Vidíte sami........to, co je tu na obrázcích, je jen zlomek z "mojí dílny".
Od té doby, co jsem začínala s prvopokusy (moje první mýdlo bylo vyrobené podle receptury na syrovátkové mýdlo, mnohými opěvované a vychvalované....a vyrábět prvotinu podle odzkoušeného receptu je podle mě nutnost, aby vás případný nezdar hned na začátku neodradil)........
 


.......tak od těch nesmělých začátků jsem časem nabírala zkušenosti, potom jsem se pokoušela o svoje vlastní recepty....a nakonec jsem dostala odvahu vyrábět i taková mýdla, která jsou ne úplně jednoduchá na výrobu.




A co říci na závěr?
Když už se cítím být "tak trochu zkušená", začínám zkoušet vyrábět právě ta mýdla, která nejsou pro úplné začátečníky.......jako je mýdlo solné, dehtové, nebo třeba

vavřínové-ALEPPO

ale o tom zase příště


Přeji vám všem krásný mydlinkový den
Blaženka


Žádné komentáře:

Okomentovat